نشر نجوای شمس

استعلام مجوز چاپ کتاب

استعلام مجوز
مجوز کتاب/ نشر نجوای شمس

مجوز چاپ کتاب چیست ؟

 به جهت حفظ آثار نویسندگان و جلوگیری از کپی‌برداری از این آثار مراجعی تشکیل داده‌اند که با اعطای مجوزهای قانونی، اعتبار یک کتاب را به نویسنده آن کتاب می‌دهند تا دیگر امکان کپی برداری وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر هر کشوری با توجه به قوانین داخلی خود محدودیت‌هایی برای چاپ و نشر کتاب دارد که با در نظر گرفتن مجوز‌هایی برای کتاب‌ها این مورد نیز رعایت می‌شود تا کتابی برخلاف قوانین و ضوابط به چاپ نرسد.

 

استعلام مجوز کتاب

برای استعلام برخی مجوزهای کتاب می‌توانید از طریق سامانه‌های زیر اقدام کنید:

استعلام شابک کتاب سایتISBN
نحوه استعلام شابک کتاب

 

مجوز چاپ و نشر کتاب:

پورتال جامع اداره کتاب اگر اطلاعات خود را در سایت کتابخانه ملی مشاهده نکردید، مجوزهای شما جعلی می‌باشد. البته گاهی ۳ الی ۴ روز زمان می‌برد تا بعد از اخذ فیپا، اطلاعات شما در سایت کتابخانه ملی ظاهر شود.

کتابخانه‌ی ملی در بزرگراه حقانی، روبه‌روی ایستگاه مترو قرار دارد.

 

آموزش جستجوی مجوز کتاب چاپ شده در سایت کتابخانه ملی

بسیاری از نویسندگان ،اساتید و … که اقدام به چاپ کتاب می‌کنند این نگرانی را دارند که آیا کتاب آن‌ها با مجوز از نهادهای مربوطه چاپ شده است یا خیر.

با جستجوی مجوز کتاب در سایت کتابخانه ملی، نسبت به قانونی بودن کتاب چاپ شده مطمئن خواهید شد. مزیت جستجو در این سایت این است که به آسانی و سریع اطلاعات فیپا و شابک را در اختیار شما قرار می‌دهد.  مراحل جستجوی مجوز کتاب در سایت کتابخانه ملی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مراحل جستجوی مجوز کتاب

برای جستجوی مجوز کتاب در سایت کتابخانه ملی ابتدا باید به آدرس زیر مراجعه نمایید.

(استعلام شابک و فیپا)Opac.nlai.ir

پس از مراجعه به این سایت، کادری برای جستجو در این صفحه وجود دارد که باید ابتدا بر روی آیکن پیشرفته کلیک کرده و به جای گزینه همه موارد، گزینه پدیدآور را انتخاب و بعد نام و نام خانوادگی نویسنده را در این کادر وارد نمایید و در قسمت پایین کادر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

پس از کلیک کردن بر روی گزینه جستجو به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آن تمامی آثار از قبیل کتاب و …که به نام شخص مورد نظر در سایت کتابخانه ملی ثبت شده است آورده خواهد شد. در این صفحه اگر بر روی هر یک از مدارک مورد نظر یعنی کتاب یا سایر آثار کلیک کنید، اطلاعات کامل آن مدرک یا کتاب را خواهید دید.

با منتقل شدن به صفحه هر کتاب، می‌توانید اطلاعاتی مانند عنوان و نام پدیدآور، مشخصات نشر، مشخصات ظاهری، شابک، موضوع کتاب، وضعیت فهرست نویسی، رده بندی دیویی و شماره کتابشناسی ملی (فیپا) آن کتاب را مشاهده نمایید. وجود این صفحه برای هر کتاب نشانگر این است که کتاب مذکور دارای مجوز معتبر از کتابخانه ملی و شماره شابک معتبر است.

 

مشاوره اخذ مجوز و چاپ کتاب

برای دریافت مشاوره اختصاصی اخذ مجوز و چاپ کتاب، در نشر نجوای شمس، با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *